Hoe schrijf ik in?

 

Voor de meeste opleidingen kan je online inschrijven. 
Voor deze opleidingen kan je enkel inschrijven tijdens een infomoment, of op de campus:

  • Nederlands voor anderstaligen
  • Zorgopleidingen
  • het opleidingstraject Aanvullende Algemene Vorming
  • ...

Bij elke opleiding zie je hoe je je kan inschrijven.

Stap 1: schrijf je online in en betaal 
  1. Meld je aan of registreer je via inloggen.
  2. Vind jouw ideale opleiding via onze handige zoekwizard
  3. Klik op de opleiding van jouw keuze.
    Klik naast de cursus op 'Schrijf je in'. 
     schrijf je in
  4. Betaal met Bancontact, Visa of Mastercard. 
  5. Je ontvangt een e-mail met de bevestiging van jouw inschrijving. 

 

Stap 2: schrijf je online in en betaal 

Indien je voldoet aan de inschrijvingsvoorwaarden van de Vlaamse overheid kan je jouw inschrijfformulier online ondertekenen!

Dat kan digitaal via onze website:

  • Surf naar miras.be/login.
  • Login via itsme, verificatiemail of Office 365.
  • Ga naar 'mijn inschrijvingen'. Daar vind je jouw inschrijving(en) terug. 
  • Klik naast de cursus op 'Ondertekenen'. Onderteken via itsme, eID, federaal token ...
  • Lukt dat niet? Kom naar ons secretariaat

Let op:

  • Je moet een formulier ondertekenen voor elke module binnen je opleiding. 
  • Je inschrijving is pas definitief nadat je het formulier ondertekende. 

Wil je inschrijven op een campus? Kom langs tijdens de openingsuren.

Wat breng je mee?

  • Een geldig identiteitsbewijs of document wettig verblijf.
  • Eventueel laatst behaalde certificaat of diploma. 
  • Eventueel een geldig attest als bewijs van recht op volledige of gedeeltelijke vrijstelling van inschrijvingsgeld.
  • Een bankkaart. 

Let op:

  • Via telefoon en e-mail kan je je niet inschrijven voor een opleiding. 
  • Je inschrijving is pas geldig nadat je het inschrijvingsgeld betaalde.

Heb ik recht op premies of kortingen?

Per opleiding kan je op de website zien of er nog plaats is.

Is de opleiding al volzet? Noteer je naam dan op de wachtlijst. Wij contacteren je zodra er een plaats is. 

  • Als je online inschrijft, kan je betalen met Visa, Mastercard of je bankkaart. Je betaalt het volledige bedrag.
  • Geef je daarna opleidingscheques of een geldig attest af op het secretariaat? Dan betalen we je het juiste bedrag terug. 
  • Op onze campussen betaal je bij voorkeur met Bancontact, Maestro of opleidingscheques. 

Wil je werkgever een factuur? Of wil je werkgever gebruikmaken van KMO-portefeuille? Dan zijn er twee manieren om in te schrijven:

  • Als je online inschrijft, betaal je onmiddellijk. Stuur een e-mail naar boekhouding@miras.be met je facturatiegegevens. Hebben we jouw betaling ontvangen? Dan sturen we een factuur naar je werkgever. Je vraagt zelf om terugbetaling bij jouw werkgever.
  • Je komt naar het secretariaat om je in te schrijven. In dit geval hoef je het cursusgeld niet zelf te betalen. We sturen de factuur naar jouw werkgever. 

De aanvraag via KMO-portefeuille moet uiterlijk 14 kalenderdagen na de start van de cursus gebeuren (en dus niet na de datum waarop jij inschrijft). Dit betekent ook dat als je inschrijft voor een cursus die al 3 weken gestart is, je geen aanvraag meer kan doen. De KMO-portefeuille houdt geen rekening met een cursist die later instapt. 

Meer info over de voorwaarden en procedure aanvraag KMO-portefeuille.